Pred nekaj meseci je v avtomobilskem svetu in v javnosti odmevala raziskava CarGurus, ki je v svojo analizo vključila 32 avtomobilskih znamk. Izsledki raziskave nakazujejo, da se mehanska ročna zavora poslavlja. Tri četrtine novih modelov vozil teh 32 proizvajalcev je že opremljenih z elektronsko ročno zavoro. Med avtomobilskimi modeli višjega cenovnega razreda kot so Audi, Mercedes – Benz, Land Rover, Porche, pa sploh ne ponujajo več modelov z mehansko ročno zavoro. Pri srednje cenovnih in nižje cenovnih avtomobilih se mehanska ročna zavora uporablja le še pri športnih vozilih ali cenejših malčkih.
Poznamo dve vrsti električnih ročnih zavor. Pri prvih elektromehanski mehanizem aktivira čeljusti kolutnih zavor. Pri drugih pa elektromotor napne jeklene vrvi, ki mehansko aktivirajo zadnje zavore.
V preteklosti se je pogosto dogajalo in se dogaja tudi danes, da vozniki ne znajo pravilno uporabljati parkirne ročne zavore, pri čemer se zgodi to, da se vozilo lahko kar samo odpelje naprej (na primer po klancu navzdol), ko najmanj pričakujete oz. sploh ne pričakujete. Z elektronsko ročno zavoro postane ta strah odveč, saj elektronika sama poskrbi za to, da se, ko se motor ugasne zavora sama od sebe aktivira.
Razlika je tudi v tem, da mehanska ročna zavora deluje le na zadnji dve kolesi, elektronska pa na vsa kolesa, s čimer postane zaviranje bolj učinkovito. V vozilih opremljenih s samodejnim menjalnikom pa se (vklopljena) elektronska ročna zavora aktivira tudi pri postankih med mestno vožnjo in se nato sprosti, ko speljemo oz. pritisnemo na plin. Vse več voznikov je navdušenih nad ravno to funkcionalnostjo, saj to pomeni, da pri parkiranju motor ugasnemo in takoj izstopimo iz vozila (ročna se sama aktivira). Ko pa odhajamo, se usedemo v vozilo in takoj odpeljemo, saj se, ponovno, zavora sama sprosti. Voznik o zavori poslej sploh ne razmišlja več.
S tem, ko v osrednjem delu vozila med obema prednjima sedežema izgine mehanska ročna zavora, tam pa ostane prazen prostor, ki ga lahko izkoristite za kaj drugega oz. ga avtomobilski proizvajalci že uporabijo za kaj drugega, na primer za držalo za kozarčke za kavo, ali za predale za shranjevanje, mesta za odlaganje ipd.
Preverite, kako elektronska ročna zavora deluje na novem Citroën Berlingo Van-u, in kako so pri Citroënu izkoristili na novo pridobljen prostor (ki nastane z odstranitvijo mehanske ročne).
https://www.instagram.com/p/Bqb-dG0j2IG/